O nás
Historie značky Podravka
Základními obory činnosti skupiny Podravka jsou potraviny a nápoje. Součástí skupiny Podravka je i původní česká značka Lagris, která se specializuje na výrobu přílohovin všeho druhu. Skupina Podravka je mezinárodní společností s centrálou v Chorvatsku, která působí na mnoha mezinárodních trzích. V jihovýchodní Evropě je Podravka největší potravinářskou společností, ve střední a východní Evropě leaderem ve vybraných kategoriích výrobků a na ostatních trzích v řadě dílčích segmentů. Od konkurenčních společností se Podravka liší především schopností porozumět potřebám spotřebitelů, vysokou kvalitou výrobků a pracovních procesů a svými jedinečnými a silnými značkami.
1934
Historie Podravky se datuje do roku 1934, kdy bratři Wolfové začali v chorvatské Koprivnici se zpracováním a prodejem ovoce. V té době nemohli tušit, že z jejich rodinné živnosti vznikne jedna z předních potravinářských společností ve střední, východní a jihovýchodní Evropě.
1947
Pod dnešním názvem společnost zahájila činnost v roce 1947, kdy se provoz bratří Wolfů stal národním podnikem. 1957 V roce 1957 Podravka vyrobila první dehydrované polévky. Od té doby jsou polévky nedílnou součástí jejího výrobního sortimentu a zároveň pojmem, který symbolizuje prvotřídní kvalitu. 1958 Rok po vyrobení prvních polévek v roce 1958 vyvinul tým odborníků Podravky v čele s profesorkou Zlatou Bartl přísadu do jídel - Vegetu.
1967
V roce 1967 Podravka zahájila vývoz Vegety na první zahraniční trhy – do Maďarska a Ruska. Vegeta se záhy stala nejvýznamnější značkou Podravky a dnes se prodává ve více než 40 zemích světa.
1972
Dalším milníkem v historii skupiny byl rok 1972, kdy Podravka zahájila svou činnost v dalším oboru a založením firmy Belupo vstoupila na farmaceutický trh.
1981
V roce 1981 byla v průmyslové zóně Danica v Koprivnici postavena nová továrna na výrobu léčiv a kosmetiky Belupo.
1993
V roce 1993 se Podravka stala akciovou společností a v roce 1998 byly její akcie zařazeny do I. kotace Záhřebské burzy.
1997
Rok 1997 znamenal pro Podravku rozsáhlé investice. Byly postaveny nové výrobní závody na produkty Vegeta a Belupo v Koprivnici a také závod na výrobu polévek a dalších dehydrovaných v Polsku. Vedle toho došlo k zahájení implementace informačního systému SAP, který propojil všechny pracovní procesy v celé skupině.
2002
V roce 2002 Podravka zrealizovala své první dvě zahraniční akvizice – Ital-Ice v Chorvatsku a Lagris v České republice. Ve stejném roce došlo ke strategickému spojení s Nestlé v prodeji a distribuci vybraných skupin výrobku obou společností na trzích jihovýchodní Evropy.
2003
V roce 2003 otevřela Podravka v Koprivnici novou továrnu na výrobu Vegety a o rok později další farmaceutický závod Belupo na výrobu polotuhých léčiv v hodnotě 10 milionu eur. Podravka má dceřiné společnosti a zastoupení v 17 zemích světa a výrobní kapacity v pěti evropských zemích (Chorvatsku, Slovinsku, Polsku, České republice a Slovenské republice).
2006
Podravka získala značku Eva, konzervované rybí výrobky.
2008
Podravka přísada do jídel slaví své 50. narozeniny!
2010
Výrobky Ajvar jemný a Lino lady získávájí prestižní a uznávané ocenění Superior Taste Award.
2014
Již počtvrté získává Podravka ocenění Superbrands. Cena je udělována na základě preferencí zákazníků a názoru odborné poroty jen jedenkrát ročně.
2015
Výrobek Ajvar jemný získává prestižní mezinárodní ocenění Superior Taste Awards.
2016
Ajvar jemný i ostrý a pasírovaná rajčata Podravka získávají mezinárodní ocenění chuti a kvality Superior Taste Award.
2017
V roce 2017 oslavila značka Podravka 70 let od svého vzniku a zároveň také 20 let působení na českém trhu.
2018
Pod značkou Podravka byla uvedena nová řada Natur. Změnou prošly produkty Podravka přísada ochucené a kořenící směsi. Změněn byl design výrobků, ale hlavně složení. Výrobky Natur obsahují pouze mořskou sůl, spoustu zeleniny, bylinky a voňavé koření.
2019
Pod značkou Podravka nově najdete i rajčatový protlak v tubě, který je vyroben ze 100 % rajčat a je tedy bez přidané soli a bez „éček“.
2020
Řada výrobků Podravka Natur byla rozšířena o tekuté koření.
2021
Mezi výrobky z rajčat pod značkou Podravka jsou nově zařazena i sušená rajčata.
Historie značky Lagris
1991
Společnost Lagris byla založena v roce 1991 jako rodinná firma zabývající se obchodem se zemědělskými plodinami a jejich dalším zpracováním ve výrobním závodě v Dolní Lhotě u Luhačovic. Nejprve se jednalo o ovoce a zeleninu dodávané na český trh, později se sortiment rozšířil o rýži a luštěniny, které sehrály v dalším životě firmy zásadní roli.
1993
V roce 1993 začala společnost Lagris dodávat balené výrobky do maloobchodní sítě a postupně rozšiřovala svůj sortiment. Pravidelně představovala novinky do té doby pro českého spotřebitele neznámé – například speciální druhy rýží (basmati, indiánskou nebo jasmínovou). Postupně získala stabilní postavení na trhu a stala se jedním z největších zpracovatelů potravin v České Republice.
1996
V roce 1996 společnost Lagris expandovala na slovenský trh a založila dceřinou společnost LAGRIS SLOVAKIA, s. r. o., která si záhy získala silnou pozici na slovenském trhu s potravinami.
1998
Mezníkem ve vývoji firmy se stal rok 1998, ve kterém se transformovala na akciovou společnost V tomto roce zavedla systém HACCP a během roku 2000 implementovala systém řízení jakosti rady ISO 9000 a získala mezinárodní certifikát kát ISO 9001, který potvrzuje vysokou úroveň řízení všech procesu probíhajících ve společnosti
1999
V roce 1999 vstoupil Lagris také na cateringový trh a začal se výrazněji prosazovat na dalších zahraničních trzích.
2002
V roce 2002 se Lagris stal součástí skupiny Podravka. 2005 V roce 2005 společnost změnila obchodní název na Podravka – Lagris, a. s., čímž skončil proces začleňování Lagrisu pod mateřskou společnost Podravka Koprivnica.
2005
V roce 2005 společnost změnila obchodní název na Podravka – Lagris, a. s., čímž skončil proces začleňování Lagrisu pod mateřskou společnost Podravka Koprivnica.
2011
Prémiové rýže Lagris byly zvoleny ve Volbě spotřebitelů jako nejlepší novinka a nejlepší obal roku.
2012
Na veletrhu Sial d´Or byly oceněny těstoviny ve varných sáčcích. V tomto roce získávají ovocné sirupy Essence ocenění chuti a kvality Superior Taste Award. Obhajujeme certifikát systému řízení jakosti ISO 9001, který zaručuje, že všechny činnosti a postupy ve společnosti jsou v souladu se světovými standardy.
2014
Obhajujeme certifikaci IFS (International Food Standard) na úrovni high level.
2015
Na český a slovenský trh uvádíme novinky pod značkou Lagris - fazole mungo a adzuki, ze sortimentu zdravé výživy černou a bílou quinou, chia semínka a bulgur.
2016
Lagris získává ocenění Superbrands. Cena je udělována na základě preferencí zákazníků a názoru odborné poroty jen jedenkrát ročně.
Značka Lagris oslavila 25 let na českém trhu.
2017
Na český a slovenský trh byly uvedeny novinky pod značkou Lagris - rýže carnaroli, čočka beluga a francouzská čočka.
2019
V průběhu roku prošel design Lagris sortimentu a celková identita redesignem. Nové logo Lagris dostalo moderní, kulatý tvar s elementy evokující příklon k přírodě a rokem založení společnosti ve spodní části. Nový slogan „S úctou k přírodě“ představuje naše cíle zhmotněné do tohoto jednoduchého sdělení.
2021
V tomto roce značka Lagris slaví 30 let výročí vstupu na český trh.